tisdag 13 september 2011

En förmögenhet i tablettform

Efter en facebook-förfrågan har jag nu, alldeles gratis, fått tag på ett resemyggnät! Malin, en gammal basketkompis, överlämnade det på en trevlig lunch idag (återigen, stort tack!) och jag blev ännu mer nöjd när märket visade sig vara ”Spider”, eftersom syftet med mitt myggnät då inte är just att skydda mig mot mygg, utan snarare mot spindlar…! Jag kommer ju inte få en blund i ögonen om det finns minsta risk för åtta-benigt sängsällskap (och nej, diverse spindelhistorier är INTE välkomna här som kommentarer!). Just den här extrema spindelfobin går ju inte riktigt hand i hand med min Sydafrika-resa, men är jag nu modig på så många andra plan, så får jag ju försöka samla mig även när det gäller detta (läs: jag scannade såklart internet innan jag bokade resan, och väldigt många Sydafrika-resenärer hävdade att de inte stött på en enda spindel under sin resa). Nya, modiga Anna is in town! (lätt att säga här hemifrån…!).

Här snackar vi verkligen ett resande apotek!
I övrigt har jag insett att jag endast kommer ha plats för en uppsättning kläder. Mitt reseapotek lär nämligen ta upp mer än halva min packning! Inte blev det ju mindre efter förra veckans aggressiva infektion som nära på slutade med att jag blev inlagd. Så nu har det utökats med ännu flera burkar, tabletter och vätskor. Undrar om jag ens kommer in i landet med det här?! Dessutom har det ju bidragit till att resekassan halverats, så till helgen borde jag nog ställa mig på stan med min gamla följt och en hatt…

1 kommentar:

Birthe sa...

Japp, det funkar att kommentera;)