lördag 3 september 2011

Förberedelser

Nu börjar det närma sig och det känns sååååå spännande!

Saker och ting börjar falla på plats också. Vaccineringen snart klar, försäkringarna fixade, lägenheten i princip uthyrd (bara kontrakts-skrivning kvar), packlistan börjar bli klar, ny ryggsäck inhandlad, Sydafrika-bok beställd på Adlibris - ja, det går ganska bra med andra ord!

Idag fick jag också intropaketet med en massa information, samt mail för första gången från Angelic som kommer vara min kontaktperson där nere. Det låter fantastiskt bra alltihop! Hon berättade mer om barnhemmet, uppgifterna där och  frågade vad jag ville engagera mig med på helgerna. Och bäst av allt – hon påminde mig om att ta med badkläder och sololja eftersom de tydligen bor väldigt nära stranden! Sommar i 2-3 månader till - vilken lyx! :-)

Inga kommentarer: