måndag 6 februari 2012

Bye bye South Africa

Sitter här och väntar på min taxi som ska ta mig till flygplatsen. Efter över fyra månader i Sydafrika är det till slut dags att åka hem. Jag ser inte fram emot den ca 50 grader stora temperaturskillnaden som jag kommer uppleva på ett dygn, men det ska bli väldigt roligt att träffa alla igen. Följande saker ser jag också fram emot med mitt hemkommande:

1) Att få tillgång till alla mina kläder igen! Jag är sååååå trött på mina fem ombyten vid det här laget.
2) Att inte behöva kolla efter spindlar i skorna och att inte behöva sova i tältet längre (ändock så har tanken slagit mig att det kanske är något jag skulle börja med hemma också. Det är ju SÅ tryggt!)
3) Att kunna äta min 90%iga choklad igen.

Så jodå, visst finns det roliga saker med att komma hem också...

Min vistelse här i Kapstaden slutade perfekt med vår lilla resa till den pyttelilla, pittoreska byn Greyton, som har ca 300 invånare och en massa fina små hus med fantastiska trädgårdar. Vi vandrade, spelade spel, badade i en flod i en ravin och hade bara allmänt trevligt. När vi kom tillbaka igår var det 40,5 grader här i Kapstaden!



När det är 40 grader varmt finns det bara ett ställe man kan befinna sig på.
Fantastisk pool och utsikt vid Sydafrikas äldsta hotell.
Sydafrikanska pepparkaksgubbar i badkläder!

Det kommer ett avslutande inlägg inom ett par dagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

mycket roligt att du kommer hem! du är efterlängtad.
Formen på pepparkakstjejerna i bikini måste vara ett plagiat av mig
Mamma

Anonym sa...

Välkommen hem Anna och än en gång tack för alla innehållsrika och välskrivna bloggar med högkvalitativa bilder.
Håkan o Ann-Mari

Anonym sa...

OK mamma, det var du som sa det om formen, men färgen är definitivt Annas! Härligt att ha dig hemma igen! syster K