onsdag 14 december 2011

Besök

Nu har jag haft besök i två dagar av tre kompisar ifrån Hogsback. Vi har haft hur kul som helst och lyckligtvis var vädret helt fantastiskt (det har annars regnat otroligt mycket på sistone. Härom natten kom det 80 mm regn på tre timmar; jag har aldrig varit med om ett sånt regnoväder!). Vi har bott i coola safaritält med riktiga sängar och havsutsikt, har hängt på stranden, spelat beachvolleyboll och ätit otroligt gott - en av de som kom var Stewart som tidigare drev en av Sydafrikas topp 100 restauranger. Igårkväll hade vi grillkväll och han lagade som vanligt specialmat till mig, bland annat potatissallad utan både majonnäs och grönsaker ;-)

I övrigt har jag slutat jobba på Michaela's och hjälper istället till på The Barefoot Café, som ligger precis under vår lägenhet. En superhärlig restaurang med glad atmosfär och många surfare. Normalt sett bor det 250 personer här i Cintsa, men nu börjar "Silly Season", dvs sommarsemestrarna när folk från hela landet vallfärdar hit och firar sommaren/julen, så nästa vecka kommer befolkningen ha ökat till drygt 3000 personer istället. Vad jag hör är det helt galet då och folk kommer stå i kö ända ut på gatan. Ska bli intressant...

Fördelen med att jobba på en av byns tre restauranger är att man lär känna otroligt mycket folk snabbt och dessutom har stenkoll på allt skvaller...vilket också betyder att man får passa sig för vad man gör och säger, för alla får reda på allt innan det knappt har hänt!


Trivs som fisken i vattnet och älskar sommarvädret och att inte behöva frysa!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trycker på gilla knappen!/Karin

Anonym sa...

Sicken en lyxlirare!!/mamma