onsdag 28 december 2011

Julfirande på varma breddgrader

Så har jag då varit med om min första varma jul. Jag älskar ju verkligen det härliga vädret här, men jag måste tillstå att det ju faktiskt inte är jul utan mörker och kyla!

Bryan, Denzel, Zoe, Tasha och Rob.
Julafton och juldagen förflöt i princip som vilka dagar som helst. På julafton jobbade jag fram till 16, sedan var vi på en jättestor julmiddag på kvällen. Det ösregnade när vi gick dit (december är som tidigare nämnt regnperiod här), men när det är 28 grader samtidigt så gör det ju inte så där jättemycket...

Trots tappra försök med lite julpynt och annat i lokalen infann sig aldrig den äkta julkänslan tyvärr. Men maten var fantastiskt lyckad och efterfesten likaså.

På juldagen var vädret helt underbart och alla semsterfirare som hittat hit till Cintsa tillbringade dagen på stranden. Från vad jag har upplevt så är inte julen så stor sak här - det är inte som hemma när man bygger upp det hela under flera veckor och det sedan kulminerar på julafton. De som jag har mött gjorde mest vanliga saker, även om de flesta förstås gjorde det tillsammans med sina familjer.

Vi hade en underbar dag på stranden, då vi fångade fantastiskt fina fiskar till akvariet. Här behöver man minsann inte gå till en djuraffär och betala en massa pengar utan det är bara att plocka upp dem själv.

På kvällen jobbade jag igen, men det gick så där eftersom blixten slog ner i transformator-stationen och när vi fått besked att det skulle ta sex timmar att få tillbaka all ström, beslutade vi att stänga och vi gick istället och drack öl på en annan bar, som lyckligtvis fortfarande hade ström. Inte mig emot naturligtvis.

I övrigt ägnar jag mest min tid åt att jobba nu, eftersom det är just de här veckorna min hjälp behövs, när alla turister firar sommarsemester. Så det blir långa dagar och bara ledighet på måndagar, men fördelen är att jag har otroligt roligt även om jag är på jobbet eller inte. Ikväll är det poolparty (igen), så det får väl bli ett litet besök innan det är dags att gå hem. Man måste ju vara lite social också... ;-)

Så här vackert var det förresten igårkväll när jag gick hem över stranden.



Inga kommentarer: