söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!

Nyårsafton inleddes med ett sista skift på jobbet. Jag har verkligen haft fanastiskt roligt där och mött så himla mycket roligt folk, så även om det så klart är skönt att vara ledig igen, hade jag inte haft något emot att fortsätta ett tag till.

Lite bilder från the Barefoot Café - en riktigt cool restaurang/bar/arbetsplats där vi har haft SÅ mycket kul! Åh vad jag kommer sakna det!

Men tiden börjar dra ihop sig och eftersom jag ju tyvärr ska åka hem om drygt en månad är det snart dags att bege sig vidare, om jag ska hinna med allt som jag vill se och göra.

Efter jobbet var det nyårsfest/poolparty med mayakulturen som tema (deras kalender slutar 2012 och därför är antagandet att jorden kommer gå under då, därav temat.). Det är ju inte helt lätt att gå på maskerad när man åker runt med en 55L väska med ett fåtal plagg (varav jag har tappat bort en hel del dessutom), men vi lyckades få ihop något ganska hyfsat. Höll på i över en timme och fixade hår och smink och allt, vilket kändes något onödigt, när det slutade med att man blev islängd i poolen vid 12-slaget... Hursomhelst var det en fantastiskt kul fest, som avslutades med att vi gick ner på stranden kl 5 och kollade på soluppgången tillsammans, medan några inledde året med ett premiärsurf. Gick och lade mig kl 8 på morgonen, och steg upp tre timmar senare, när det var dags att gå tillbaka till poolen och umgås med de andra. Vädret var fantastiskt, och det kändes som det absolut ultimata sättet att inleda 2012.





3 kommentarer:

Bee sa...

Woopwoop! Happy new year!!

Anonym sa...

Vi önskar dig det bästa året hiten tills!
PoK
mamma och pappa

Susanna sa...

Härligt!! Men var är bilden på dig?! :) Fick du mitt nyårs-sms? Kram Susanna