tisdag 3 januari 2012

Coffee Bay nästa

Idag är sorgligt nog sista dagen här i Cintsa. Spenderade dagen med att åka till East London (första gången ur byn sedan över fyra veckor tillbaka - underbart att uppleva lite mer civilisation!) med Guy och Warren, två äventyrare som bor här på Buccaneer's för tillfället och som var snälla nog att ge mig skjuts till stan.

Jag var nämligen tvungen att åka till Home Affairs Department för att hämta upp mitt förlängda visum. I typisk sydafrikansk anda hade det naturligtvis inte kommit än, och från att sist blivit tillsagd för en månad sedan att jag var tvungen att hämta det inom 30 dagar, fick jag idag höra att det aldrig kommer så snabbt, utan tar minst 2-4 månader...! Intressant, eftersom jag ju åker hem om en månad. Ännu mer intressant eftersom visumet kommer till kontoret i East London, men själv kommer jag ju bara resa längre och längre härifrån för varje dag som går. Ska försöka reda ut vad som faktiskt gäller.

I övrigt har jag ont i halsen och känner mig hängig, vilket är helt fel, eftersom jag imorgon ska bege mig fyra timmars bussresa norrut längs med kusten till Coffee Bay, där det bland annat ska finnas en hel del bra vandringar att bege sig på. Men förhoppningsvis mår jag bättre tills dess.

Nu ska jag hem till lägenheten och börja packa ihop alla mina pinaler som är utspridda precis överallt. Åh så sorgligt att lämna allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var försiktig på din runtresa!! Kram mamma Annika

Anonym sa...

Mamma Ulla instämmer!