måndag 16 januari 2012

Storms River & Tsitsikamma

Nu befinner jag mig i Storms River som är en pytteliten, fin by precis vid bergen. Det är otroligt naturskönt här och byn ligger precis på gränsen till Tsitsikamma National Park.

När jag kom hit visade det sig att det bara var jag, ett gay-par och Mike, en kille från Manchester som bor här. Kändes lite tråkigt först, men hjälp vad kul vi har haft. Igår umgicks vi hela kvällen och det slutade med att vi gick ut till en "klubb" här i byn där det bara var en massa lokala människor. Det var minst sagt en udda upplevelse. Och snacka om att det var lämpligt att gå ut med gay-killar; jag tog inte med mig någon handväska hit till Sydafrika, för jag trodde inte jag skulle behöva det, så när vi skulle gå och jag stoppade ner alla mina pinaler i en plastkasse fick Keastin spel och sprang och hämtade en av alla sina handväskor som jag sen fick låna. De hade också mer parfym och skönhetsartiklar med sig än vad jag själv hade, så det var helt perfekt! Har inte fått så mycket komplimanger om kläder, hår och smink på evigheter heller.

Keastin och Mark åkte dock hem idag, så jag och Mike hyrde mountainbike-cyklar och cyklade genom Tsitsikamma parken. Det här var första gången jag gjorde mountainbiking i korrekt mening, dvs genom riktig skog. Vi cyklade över stock och sten totalt fyra timmar idag och avklarade 26 km. Det var helt otroligt vackert hela vägen och fastän det var vääääldigt jobbigt (inte hjälpte det att det var 33 grader i skuggan heller), så var det helt klart värt det när vi väl kom fram! Helt fantastiskt med bergen åt ena hållet och havet åt det andra!

På vägen hem stannade vi vid en flod och badade. Nu är vi helt slut och vi har druckit ca 4L vatten var sen vi kom hem.

Imorgon bitti bär det av igen. Det är väldigt spännande när man inte riktigt vet vad som väntar en, men jag hoppas att det blir lika trevligt där.


Mamma, notera hjälmen (det var ett krav för att få cykla genom parken...). Hoppas du är nöjd nu.





Underbart skönt och svalkande efter 4 timmars svettande i uppförsbackar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Du klär i hjälm! Syster K

Anonym sa...

Häftigt, som tjej verkar det väldigt smart att ha ett gaypar nära till hands. :) Kram Klas

Anonym sa...

Vilka härliga och spännande dagar du upplever. Hoppas det fortsätter lika bra.
Underbart att se dig i hjälm!
Mamma

Anonym sa...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/svenskor-valdtagna-i-sydafrika

East London, blev lättad när du postade nästa inlägg...

Uppföljning ett par dagar senare: http://www.dn.se/nyheter/varlden/valdtagna-formodligen-inte-svenskar

Var försiktig!

//JenniP, troligen läsare sen början

Eva sa...

Wow vad du får vara med om mycket! Önskar du kunde spara allt från din resa och ta fram det på tråkiga dagar!

Malin sa...

Vad söta ni ser ut tillsammans :).
Kram Malin