lördag 28 januari 2012

Lion's Head

Hade en underbar dag igår på Clifton Beach 4. För en gångs skull stämde väderleksrapporten, så det var 32 grader i luften och vattentemperaturen på 15 grader var således inte alls tokig. Träffade två väldigt trevliga sydafrikanska tjejer som jag nu ska på fest till ikväll. Mycket roligare att hänga med lokalbefolkningen än turisterna!

Taffelberget (Table Mountain) med den så kallade "bordsduken".
Skyndade sedan hem för att hinna med joggingturen som inte blev av på morgonen och herregud vad hett det var. Hann knappt hem i tid för att duscha och sedan möta de andra för att gå upp för 669 m höga Lion's Head (som ligger mellan Taffelberget och Signal Hill) för att beskåda solnedgången. Jag hade dock missförstått det hela och det var betydligt jobbigare en den "promenad" jag hade förväntat mig, så min joggingtur precis innan, kändes som en ganska dålig idé.


Välj väg: Den rekommenderade
eller den på egen risk. Vi gick inte åt höger
kan jag ju säga...
Men den timslånga vandringen/klättringen uppför var väldigt rolig och utsikten där uppifrån var  fantastisk, så jag kan knappt bärga mig tills det är dags för Taffelberget.



Camp's Bay och Camp's Bay beach

Inga kommentarer: