torsdag 15 december 2011

Underbara dagar

Kolla in fågelbona i ytterkanten på palmbladen
Ärligt talat, jag tror inte man kan ha det så mycket bättre än jag har det nu; jobbar på dagarna (eller kvällarn) och möter sedan upp med alla andra på stranden eller vid baren eller volleyboll-banan och umgås ett par timmar. Det är helt otroligt hur mycket vädret påverkar ens aktiviteter - det är så mycket lättare att hitta på saker här när det inte är kallt och blåsigt och mörkt.

Igår när vi spelade volleyboll efter jobbet var det en tjej som råkade trampa på en orm när hon skulle hämta bollen, men lyckligtvis var det en nattkobra som är lite mindre farlig och turligt nog fanns det motgift i närheten så hon är okej igen.

Men det finns verkligen ingen anledning att inte älska tillvaron här! Alla är så otroligt trevliga, vädret är underbart och det finns massor att göra. Det är inte första gången jag ställer mig frågan varför vi valt att bosätta oss i Sverige...!

I övrigt har jag hunnit med ytterligare en släng av en öroninfektion och spindelbettet har blivit förvärrats. Det visar sig att det finns en särskilt sorts bakterie som man får i strand-sand och jag var på stranden när såret var som mest infekterat. Så nu har såret blivit större och kliar som bara den. Återigen tackar jag mitt reseapotek som visade sig innehålla en anti-bakteriell salva som jag hoppas ska hjälpa.

Avslutar med en bild från utsikten på vårt safaritält.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Ehh jag förstår inte: "varför vi valt att bosätta oss i Sverige...!"

Vilka är vi, är det någon speciell som ingår i den där vi gemenskapen?

Jag har i alla fall valt att bosätta mig här för att jag älskar mörkret, regnet och kylan som fullkomligt borrar sig in i själen och utan tvekan suger ur all eventuell överskottsenergi som man ändå inte har någonting kvar av - efter en tokstressig dag på jobbet, med efterföljande stressresa hem i en överfull t-banevagn som fastnat för att kollektivtrafiken drabbats av en kollaps pga att staden växer med absurda antal etc.

Jae e'nte bitter! ;)

Rock on Anna, njut av livet en stund till, men efter regn kommer snö kommer sol, kommer regn ... det är det som är det fina i kråksången.

Kramar från svågern

Anonym sa...

Hmm är man nu så stollig att man valt att bo i Sthlm så...
Tacka vet jag Bjärred, där är det lugnt och skönt.Klar det går ju inte att undvika de vackra bilderna från Syd Afrika och känna en viss längtan dit

(svär-)mor

Anonym sa...

Inte alls avis :o) Kram Annika

orustfjord sa...

Hej

fick adressen av din pappa- du verkar ha det bra. Själv ska vi låna Janne coh Ullas lägenhet i Thailand. Det ska bli skönt. Stig Orustfjord@gmail.com