lördag 15 oktober 2011

Försenad helg

Det är aningen förvirrande att läsa tidningar och kolla på tv här, när man hela tiden hör: "It's spring-time!" och "Summer is almost here", samtidigt som alla pratar om att det nu inte är långt kvar till jul - känns helt fel (dock ganska trevligt förstås)!

Däremot så har vädret här har varit lite si och så de senaste dagarna. Bara 17-18 grader, lite regn, och mycket blåst och åska. Jag blev dock lite förvånad när alla barnen kom i tjocka vinterjackor och lager på lager till daghemmet igår, och det kändes också något överdrivet när läraren tyckte att det var för kallt för att barnen skulle få vara ute och leka... Det var förresten fler som inte ville vara ute - helt plötsligt var den en orm mitt på klassrumsgolvet också.

Något som jag inte hade reflekterat över innan var dock att det naturligtvis blir väldigt mörkt inne i lokalen sådana dagar, eftersom det ju inte finns någon elektricitet.


Lägga pussel har aldrig varit min grej riktigt. Inte ens om det bara är 6 bitar...
Med anledning av vädret valde jag att jobba i helgen, istället för att åka iväg som planerat. Eftersom det är lördag idag var det ju ingen skola, så jag umgicks med barnhemsbarnen; vi lekte lekar, pysslade, de satt i knät, drog av mig ännu lite mer hår och klappade förundrat på min vita hud. När jag kom imorse dröjde det över en timme innan 10-12-åringarna kunde komma ut, eftersom de höll på att förbereda lunchen och städa upp efter frukosten. Försökte hjälpa till med detta, men de verkar vilja ha det på sitt sätt.

Efter en sjudagarsvecka blir det istället helg för mig imorgon kväll. Jag och nätet åker därför iväg och är borta i två dagar; nu äntligen är det dags att prova vågsurf för första gången!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av din ledighet!!! Kram

Anonym sa...

...sa annika

Anonym sa...

Finns det någon postadress om jag skickar ett brev?
Ulla

Anonym sa...

Var försiktig i vågorna! Kramar rakel

Christina H sa...

Hej Anna! Det är oerhört engagerande att läsa om dina upplevelser. Det är så klart omöjligt att göra allt, men det du gör, det är inspirerande och så långt ifrån min Excel-vardag som man kan komma. :) Ha det bra och lycka till!

Anonym sa...

Det är kul att se gruppbilderna, för det är alltid någon eller några som visar sitt rätta jag och inte poserar i den sekunden.:-)

/Helene