söndag 2 oktober 2011

Johannesburg

Äntligen på Sydafrikansk mark! Efter 15h resa är det nu bara en flygtur kvar innan jag är framme i East London.

Kunde som vanligt inte sova på planet utan hängde ute i serviceområdet och träffade där världens sötaste lilla brittiska tant på 83 år. Hon har bott i Sydafrika i 35 år, men hade nu varit hemma i England för behandling av sin svåra cancer. Men gladare och mer inspirerande människa får man leta efter! Det visar sig att hon startade ett barnhem i Port Elizabeth 1998 och hon har än idag 48 barn som bor där. Hon sa att det är helt fantastiskt och berättade otroliga historier, bland annat om när hon tog allihop på bio för att de skulle få se Shrek och alla började stortjuta när de släckte ljuset i biografen...

I övrigt åkte hon vattenskidor när hon var 59, ångrar att hon inte provade para-gliding också men var fullkomligt entusiastisk över helikopterturen hon gjorde för ett par år sedan.

På slutet nämnde jag något om internet och att det är så bra nu när det är så lätt att maila till folk. Som hastigast funderade jag över om hon skulle förstå vad jag menade med dessa teknikaliteter. Hon svarar då "Oh dear, you are using Skype aren't you? It's just lovely!"

Jag har en ny role model - sån ska jag bli när jag är gammal! :)

1 kommentar:

Bee sa...

Åh, grymt! Sjukt nice att höra om sådana människor! Jag ska såklart också bli en sån tant when gets old;)