lördag 29 oktober 2011

Hogsback

Just nu befinner jag mig i Hogsback som ligger på 1200 m höjd ca 3 timmar från East London. Det är ett otroligt vackert naturområde där Tolkien hade ett sommarhus och det sägs att det är härifrån som han fick inspiration till Sagan om ringen-böckerna.

Har återigen träffat en massa roliga människor och kvällen igår slutade med att jag blev medbjuden på en Halloweenfest här i byn. Vid fyra imorse letade vi oss hem genom skogen i totalt kolmörker, förföljda av tre vilda hundar...

Idag gick vi på en femtimmars ganska utmanande vandringstur i ett fantastiskt landskap. Med oss hade vi ställets fyra hundar som tydligen älskar att få följa med. En av hundarna har bara tre ben men var otroligt duktig på att klättra och ta sig fram överallt ändå. När vi kom tillbaka badade vi i poolen och låg och njöt i solskenet.

En helt superb lördag med andra ord! Är SÅ glad att jag åkte till Sydafrika! :)


Utsikten utanför dörren till stugan.






1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar utsikt. Här regnar det och man ser 10 meter framför sig. Njut av ledighet (då menar jag i helgen) och sydklotsluft.Familjen/K