tisdag 1 november 2011

Krasslig

Är nu tillbaka efter min långhelg i Hogsback, som verkligen blev en långhelg, eftersom det blev så att jag stannade hela måndagen också.

Hann med att gå en tur till, som vi inte kunde göra i söndags pga dåligt väder (eftersom det ösregnade ut spenderade vi mesta delen av dagen med att spela kort framför brasan. Kändes nästan lite som svensk höst, hu!). Däremot gick det inte riktigt som vi planerade, eftersom vi tappade bort stigen och kom vilse i riktigt tät skog som till och med hundarna hade svårt att ta sig igenom. Efter krypande, krälande, klättrande och rivmärken på både armar och ben kom vi till slut ut igen, dock utan att någonsin ha sett det vi ville se.

När vi kom tillbaka tog jag ett dopp i världens häftigaste utomhus-badkar på en klippavsats med en fantastisk utsikt.

Har haft en superbra helg och kommer nog åka tillbaka en sväng till innan jag åker hem.

Fick skjuts hem av en kille som också bodde på samma ställe. Kände mig lite konstig när vi började att köra och när vi väl kom fram hade jag jätteont i halsen, feber och frös så jag skakade.

Var hemma tio minuter, sen gick strömmen i hela Gonubie och halva East London. Det är ganska vanligt här och ibland är de utan ström i flera dagar. Samtidigt gjorde familjen iordning någon sorts varm medicin-dricka som skulle hjälpa mot febern. Svepte den och blev totalt knockad. De fick följa mig till sängen (i kolmörkret), och jag var så väck att jag inte ens orkade sätta upp nätet. Så även om jag sovit i 13 timmar har det känts som att det krypit läskiga spindlar på mig hela natten.

Idag blir det sängläge och hopp om att vara frisk imorgon istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna, Anna.....stackare!!! Krya på dig snart!!! Kram Annika

Anonym sa...

Så klart att du ska blir sjuk i Afrika. Det är ju du liksom. Tur att de hade en dundermedicin...
//Assar