söndag 27 november 2011

Spindelbett!

Sitter här med en Rooibos-tepåse på mitt ben. När vi kom hem efter gårdagens vandring hade jag ett väldigt konstigt bett på knät som är alldeles stenhårt, kliar och gör lite ont. Idag tycker vi att det har blivit lite värre. Till min stora förskräckelse tror de flesta här som jag visat det för att det är ett spindelbett. Hu, ve och fasa - om jag verkligen har haft en spindel på mig! Ryser bara jag tänker på det.


En av dagens aktiviteter.
Hursomhelst sägs Rooibos-teet dra ut giftet, så nu provar jag det idag. Fast trots att det här är femte tepåsen för dagen kan jag inte direkt påstå att jag märker någon skillnad. Så är det inte bättre imorgon ska jag nog gå till doktorn för säkerhets skull. Hade ju gärna gått idag visserligen, men här i bergen finns det ingen doktor förrän imorgon, så jag får snällt vänta och hoppas att benet sitter kvar tills imorgon.

Annars inte mycket nytt. Saknar första advent lite faktiskt. Fast nu när pappa har mailat sin klassiska adventsvers och syskonbarnen har visat adventsljusstaken på Skype så känns det lite bättre :-).


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är väl ett spindelbett mot en första adventsvers?
Bra att du tar kontakt med en dr. de är väl vana vid sånt där. Kanske har du något i din dokumenterade medicinsamling. Sverige är bra! Inga spindlar så här års
Mammma

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Överlevde spindeln? Hur har det gått med ditt ben? Mamma igen

Anna sa...

Mamma, som tur var såg jag aldrig spindeln, men jag hoppas att den (och alla hans kompisar!) dog!!

Anonym sa...

då blir det dåligt väder!/Karin