fredag 7 oktober 2011

Utflykt

Idag hämtade vi alla barnhemsbarnen i två vändor vid kl 9.30 i familjens täckta pick-up; två barn i framsätet och 14 på det lilla flaket i varje vända. Agnes hade tvättat dem extra noga och satt på dem sina lite finare kläder. När de kom hit till huset lekte vi lekar och vi hade också lyckats få låna ett "sliding jumping castle", som är en uppblåsbar lång bana som man lägger på gräsmattan, sedan häller vatten och såpa på, och därefter kan barnen slänga sig på den och glida hela vägen fram till en liten pool.


Därefter serverade vi korv med bröd och rödbetor. Barnen var helt överlyckliga över att de fick äta precis hur mycket de ville och över att de fick varsin alldeles egen juice-flaska. Normalt sett dricker alla barnen ur samma glas. Det är troligen delvis därför som alla barnen är konstant förkylda...


Därefter körde vi ner alla till stranden där vi spenderade resten av eftermiddagen. På något underligt sätt hade alla barnen badkläder. Få passade visserligen och många hade hål eller saknade ett axelband här eller där, men barnen såg otroligt stolta ut i sina badkläder och märkte inte att de andra på badstranden tittade konstigt på dem. Barnen verkligen älskade att vara på stranden och Agnes, som också var med, sa att hon nog aldrig sett barnen ha så roligt. Medan de mindre barnen lekte passade tonåringarna på att vara för sig själva, något de oftast aldrig hinner med, eftersom de alltid måste passa småbarnen.





Det har varit en helt underbar dag. Att se glädjen i barnens ögon över att få komma till en ny miljö och göra något sånt här är nästan obeskrivligt. Även om jag är helt slut efter dagen så känner jag mig helt upprymd och ikväll kommer jag verkligen somna med ett leende på läpparna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

men mina tårar trillar nerför kinderna... kram Karin

Anonym sa...

Det är verkligen sååå spännande, inspirerande och roligt att läsa din blogg Anna:)!!!
Kramar från Hanna Stövring-N

Bee sa...

*Ryser och får tårar i ögonen* SÅ HIMLA FINT!!

Anonym sa...

Anna
Du är toppen-vi gläds med dig och följer dina äventyr.
Take care!
Bamsekramar från faster Ingolf och Leif i Gantofta

Anonym sa...

Åååå, jag gläder mig lika mkt här hemma med barnen!!! Vilken dag de fick. Får lite tårar i ögonen! Kram Annnika

Anonym sa...

Hej Anna!
En fantastisk resa du gör och så mycket glädje du sprider omkring dej!Jag blir rörd och känner en stor maktlöshet när man förstår hurbra man har det.
Så trevligt att få läsa din blogg!
Kram
Birgitta, Lund